lördag, januari 20, 2007

Utgång trots allt.

Igår efter rödvinet, osten och Så ska det låta fick jag och Julia ett ryck. Vi träffade Tove, gick ut på krogen med en härlig inställning och dansade som galningar. Inga puckon, Ebba Grön och annan bra musik. Mycket vatten och en bacardi apple med tranbärsjuice. En ond blick från en tjej som inte vågade röra på sig som vi, utan hämningar och normer. Det var roligt. Det blev sent och vi somnade nog inte förrän efter 5. Det var skönt att motbevisa sig själv och förstå att krogen inte är ren ondska.

-
Fick en känsla. Jag vill hem!! Hem och slappna av.


Jag erkänner att det är pinsamt lite bilder i min blogg. Ska försöka ändra på det.
/E


"Du har i alla fall en lång inre resa att se fram emot!"

Landvetter Flygplats

Man ~35, stressad av bara tusan springer genom inrikeshallen och fram till inchekningen där det sitter en dam ~55
Man: Du måste släppa fram mig.
Damen tittar på honom med trött blick.
Dam: Jasså, varför det?
Man (irriterad): För att jag skall med flight 512.
Dam: Jag är ledsen, Det är för sent.
Man: Finns det inte en chans?
Dam: Tyvärr. Gaten är stängd.
Man (tittar på klockan): Öppna den igen då.
Dam: Jag kan inte det. Planet har börjat rulla.
Man: Okej men du får lösa det, ni har gjort det förut.
Dam: Nej. Som jag sade det är för sent. Ställ dig nu i kö så skall vi ordna något.
Man (lite desperat): Men vafaaaan. Säg till dem att stanna det då, jag skall med.
Dam: Ställ dig i kön som alla andra så att inte dom också missar sina plan.
Man: Va fan. Jag har INTE missat mitt plan.
Mannen går några steg men vänder sig om igen.
Man (slår handen i disken och säger argt ): Vet du vem jag är??
Damen släpper det hon håller på med. Tar trött tag i micken och tittar på mannen
Dam ( ut i högtalarna): Jaha, jag har en man här som inte riktigt vet vem han är. Är det någon som känner till denne man? Han vet alltså inte vem han är.
Det blir tyst i vänthallen.Folk tittar förvirrat på mannen som står mållös.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, fan va bra från tjuvlyssnat. Hoppas att jag får vara med om något så roligt någon gång som jag kan skvallra om. Härlig kväll du verkar haft, kom gärna hem ;) kram/Towa

Unknown sa...

Fy Emilie. Vin och dans till kl 5...

:-)


kram, Pappa.