måndag, januari 08, 2007

Tenta idag.

Jag sprang i rydskogen igår. Tror att det var ilska som drev mig runt hela varvet. För jag är arg, kors i taket. Arg på hela situationen, på skolan, tentorna, Gaspar, mig själv.... Jag saknar någonting bra att hänga upp vardagen på. Jag inser att jag verkligen behöver ett pepptalk i mitt huvud inför dagens tenta. Ett mantra om att jag fixar det. För jag vet inte hur jag ska överleva ett till Underkänt, ännu en omtenta. Jag fixar det!

Trodde att Julia skulle komma igår.. Men hon kommer tidigt imorgon bitti. Lite sällskap sen iaf.


Jag drömde att jag skulle föda barn inatt. Vad betyder det? Jag gick runt med en enorm mage och alla var så säkra på att jag skulle föda fast jag inte haft en enda värk. Alla tog ändå på sig kläderna och tod ledigt från sina jobb. Också stod vi ute och väntade. På vad? Ja, jag vet inte. Jag sa att det inte skulle bli nån bebis idag, men dom var så säkra. Konstigt.
/E

Inga kommentarer: