torsdag, januari 11, 2007

Plugg och Kärringar

Jag har varit enormt produktiv idag och pluggat riktigt bra på biblioteket från halv 9 till 18. BRA GJORT!

I övrigt vill jag inte vara svensk längre. Det är fan pinsamt! Kassörskan på hemköp sa att "dom där" är så oförstående.. och menade då utbytesstudenten före mig i kön. Han pratade inte svenska , men halvknacklig engelska och hon pratade totalt värdelös engelska, ändå väntar hon sig att han ska förstå vad hon säger när hon pratar svenska. Undrar hur hon skulle känna sig i hans land där ingen förstår hennes språk. Och jag, svensk som jag är sa inte ett ord! Men ändå har jag mage att skriva en blogg och prata om händelsen. Återigen, Pinsamt! och typiskt svenskt.
Hennes ilska säger mer om henne än om "dom där".

Det snöar i Linköping.
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte annat än att sucka och hålla med. Men visst blir man arg när man går därifrån och börjar reflektera och komma på saker man borde sagt! Man vill att det ska flyga ut ur munnen på en på en gång utan en tanke. Suck /Towa

Anonym sa...

Ja så är det med oss svenskar som är skitskraja för att "lägga oss i", men man kan väl lära av sina misstag. Kram på dig

Unknown sa...

Du generaliserar, kära barn.
Men jag förstår att du inte vill vara kassörska med snävt omvärldsperspektiv, hehe.

Halv 9 till 18... Inte illa.