söndag, januari 21, 2007

Positivt vs. Negativt













Jag tror inte att man får skriva en till blogg utan positivitet, men jag måste. Folk behöver ju faktiskt inte läsa. Jag ska göra det positiva felstilt som skydd för er.

Nu har jag fixat nästan allt till Nollningen. Bara några kartonger kvar. Jag och Julia var på ett skivstångspass idag. Roligt och ganska energigivande.. och dessutom Julias första skivstångspass. Fler får det bli. Jag åt riktigt god wook till middag. Zuccini, vitkål, paprika, lök, broccoli, blekselleri och kokosmjölk. Mmm!

Vilken dag vill du ha tillbaka? frågade Towa idag. Jag vill nog ha en bekymmerslös dag på Nya Zeeland. Fötterna på ett plastbord, en öl från ett lokalt bryggeri i handen och en heldagstur till fots bakom mig.

Emil frågade mig vad jag tycker om just nu. Jag tycker om träningen, de kloka tjejerna i klassen, Julia, matlagning. Jag tycker om Er där hemma,
men ni är för långt borta.


Ibland får man leta efter guldkornen Summan av det hela verkar iaf vara att det positiva väger över. Men jag känner på något sätt att jag inte har något att se fram emot. Ingenstans att längta. Men nu, när Vänner påmint mig om det positiva.. Så känns det genast lite lättare.
/E


Så kom jag på nått. Mama says, Gaspar is the devil. Så var det. Skrev fel sist.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH, drömmar kan man leva länge på... och minnen! Åh nu blev jag glad av din blogg /Towa