onsdag, januari 10, 2007

Pinsamt!

Vad är det för värld vi lever i!? Barn som försöker hänga en sjuårig pojke, familjer som lever gömda, en flicka dör i anorexi för att läkaren inte tyckte att det var akut.. I Sverige & Norge 2007. Är det någonting att vara stolta över? Fan heller.
Det är helt obegripligt för mig hur folk kan bygga vapen för sjuka, hysteriska, bisarra summor.. men inte hjälpa människor som är i stort behov av hjälp. Jag blir förbannad. Vad ska dom göra sen? Sitta där på sina vapen och veta att om det blir krig så vinner dom, att dom är mäktigast av alla länder? Men grattis då. Vi lever väl ändå i samma värld och påverkas väl allihopa?

Jo. Jag är nog lite arg. Skitvärld.






Nu har jag till den 16e och 17e att koncentrera mig på de två tentor som är kvar. Inga föreläsningar. Inga basgruppsträffar. Det måste bli bra.
Gröt.
Kasta inte pärlor åt svinen.
/E

Inga kommentarer: