onsdag, januari 24, 2007

Matad

Den här bloggen är snart infekterad. Jag skriver för ofta.

Idag hade jag min första basgrupp i termin2. Det gick riktigt bra och jag tror att vi blir en effektiv grupp. Det är många som vill komma till tals, många som tycker. Det är positivt. På eftermiddagen tvättade och matade vi varandra. Det var inte alls så läskigt som det kan låta. Vi tvättade ansiktet, borstade tänderna, sminkade/rakade varandra. Och allt filmades. Under matningen hade den som blev matat ögonbindel och öronproppar. Intressant och säkerligen lärorikt.

Det pratas om kryssning bland sjuksyrrorna. Det inplanerade datumet är 15 februari. Då är min älskade mamma här! Tack och lov. Jag behöver inte hitta på en ursäkt att smita undan. Jag är nämligen rädd för kryssningar då jag är fullständigt övertygad om den köttmarknad som råder ute bland vågorna då svenskarna tillåts tappa alla hämningar och allt förnuft. Inte kan man smita heller. Inlåst i hytten verkar inte som ett bättre alternativ.


/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver för sällan tycker jag och förresten är det tacotallrik på HG idag, mums! /Towa

Anonym sa...

klart att det är du som är emilie sötnos!! /Sara