torsdag, januari 18, 2007

Sömn

God.....morgon? (11.05) Jag är utsövd! Helt otroligt. Solen skiner, vilket också känns som ett mindre under. Det blåser säkert, men jag ska ändå ta en cykeltur till Skäggetorp och Willys för lite storhandling. Det är snart eko i mitt kylskåp.


Jag tänker på Ellen och hennes dödslängtan. Envisa dam. Jag kan förstå att människor känner att dom gjort sitt på jorden. Jag kan förstå viljan att dö (nej, jag kan nog inte det.. men ja.), men jag är ändå mot dödshjälp. Är inte det som Ellen gör någonting som händer de flesta, medvetet eller omedvetet? Att man tappar lusten, ger upp, slutar äta osv när åldern börjar ta ut sin rätt... Ellen gör det iofs som en protest men ändå. Hon kommer att få som hon vill. Hon kommer att dö. Det kommer vi alla, med allra största sannorlikhet.



Inatt drömde jag om Marielles gravidmage istället :) Tack och lov. Förresten så berättade en tjej i min klass om betydelsen av graviddrömmar. Antingen så betyder det att man längtar efter barn.. Eller så betyder det att en ny del av din personlighet håller på att växa fram. Det ni.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Men kan du bli mer personlig än vad du redan är? Ska bli intressant att se. Kram på dig/ Lotta

Anonym sa...

Vilken härlig morgon du verkade ha. Idag är jag helt slut, ska bli en lugn kväll på g3, hoppas du har det kanon. puss /Towa