torsdag, januari 04, 2007

Gaspar

Jag tror fortfarande inte att det är sant. Pratade med Nelly idag. Ringde och berättade för Petra. Skrev ett mail till Rick i Sydafrika. Det hela är obegripligt och har inte sjunkit in. Då och då slår det mig: Gaspar kommer aldrig mer att ringa mig. Jag kommer aldrig mer att höra hans Engelska i mitt öra, missförstå det han säger, svära på portogisiska och höra honom skratta. Det är svårt att vara så långt borta när sånt här händer. Det är svårt att veta hur man ska hantera det. Jag önskar att jag kunde vara med dom som kände honom som jag. Dom från The Fishes. Jag har förstått att saker och ting inte slutade bra där. Att allting var infekterat. Men ändå, han behövdes på The Fishes. Hans galenskap. Trots att jag varit enormt arg på honom för allt han gjorde, alla felsteg han tog, allt som han var för, och jag emot så har jag bra minnen av honom. Nej, han var aldrig var lycklig eller hel. Stackars lilla Gaspar. Är detta vad som händer när människor inte kan hantera det svåra i livet?
Jag säger som Petra: Gaspar kommer alltid att vara levande. Fler som han kan omöjligt finnas på den här jorden.

Gaspar, vad har du gjort!
/E


Den som nu vågar påstå att hasch inte är en farlig drog som förstör människors liv ska jag personligen skälla ut efter noter. med bevis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är hemskt när sånt här händer, man vill bara spola tiden tillbaka och försöka rätta till allt som var fel. Ta hand om dig. Kram Lotta

Anonym sa...

Ta inte detta fel men haschet är inte farligt i sig, du kan inte ta en överdos på det som alla andra droger och alkohol, det som är farligt är att det bryter ner psyket som alla andra droger och alkohol.. Trist när ett liv försvinner så snabbt, finns inget man kan göra förutom att tänkta på personen med ett leende på läpparna för det är nog det dom hade velat! Mvh Åsa

Emilie sa...

Jag står fast vit att hasch är farligt pga att det förstör människors liv. Det är väl hasch i sig som bryter ner psyket?