söndag, januari 14, 2007

Ut på krogen!

Trevlig fest med tårta och bål i Johannelund hos Sandra. Sedan skjutsade jag Emma på cykeln till Ryd, darrande lårmuskler när vi väl kom fram kan jag lova. Sedan gick vi ut på HG. Det var kul att trängas på dansgolvet och träffa lite folk. Har inte varit på krogen sen den 15e december... Och jag har inte saknat det. Jag är om jag ska vara ärlig, enormt trött på krogen insåg jag igår. Ett enda kaos av fulla människor, äckliga killar och tjejer (allting verkar gå ut på att ligga med nån man inte vet namnet på), desperata blickar och stendumma konversationer. Hur kommer det sig att när man står och dansar med sina tjejkompisar så kommer det en kille upp bakom och gnider sig? Någon man aldrig ens sett. Är det inte ett riktigt orutinerat sätt att ragga på!? Nä fy fan, Jag ska börja ta kvällskurser i tovning istället. Jag står fast vid min övertygelse tills något bevisar mig motsatsen.

Vi pratar om en partykryssning. Men med min känslighet kanske det är bäst att stå över. En kryssning måste ju vara en värre köttmarknad än krogen.

Den här världen är äcklig just nu tycker jag. Var är allt vackert? Jag är besviken på människor när vi alltid sätter oss själva i första rum, armbågar oss fram och gör vad som helst för att få det vi vill ha. Vidrigt.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan lära dig att Tova =P /Vem?