tisdag, januari 16, 2007

Ljuset i tunneln?

Tentade HEL(vetet) idag och tror fan i mig att det gick bra. Jag klarade mig igenom motvinden och upp en liten bit mot ytan. Imorgon tentar jag nästa. Jag hade fem rätt sist (skulle ha 6). Nu kan jag mer, så rent logiskt borde det gå bättre. Det måste väl ändå vara så att ju mer man läser desto mer lär man sig.

Angående tidigare inlägg så är jag aningens, aningens mer hoppfull idag. Trots att jag imorse på allvar trodde att mänskligheten var utom allt hopp. Kants teori om att människan aldrig får behandlas som ett medel att uppnå egna mål är ändå en skön tanke. Jag får kravla mig fast vid den tanken och ignorera det jag inte står ut med. Men jag vägrar vara tyst nästa gång jag hör en konversation som objektifierar kvinnan. Det ska inte vara så och jag vägrar att acceptera det. Jag vill tro att de flesta män är på min sida i detta. Att de flesta håller med om att kvinnan (och mannen såklart) ska ses som någonting mer än det som går att ta på. Människan utgörs väl ändå av ett inre liv, åsikter och en personlighet också. Det måste vara det viktiga. Jag tror att de flesta män tycker att kommentarer som den i förra bloggen är enormt korkade, elaka och svinaktiga. Att sånna män är osäkra idioter. Klart att dom tycker!! (och kanske även han som sa det, om vi utgår från att det är ett skämt mot alla odds. Sånna skämt är inte ett dugg roliga då man inte kan försäkra sig om att alla förstår att det är ett skämt. Och då någon i sällskapen kan hålla med).


Äh för fan. Det blåser nått enormt här nere.
The Cardigans I couldn't care less är grymt bra nu för tiden.
/E


Jag vill verkligen, verkligen lägga in ett ljudklipp här. Går det?? Någon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se upp! Så att ljuset i tunneln inte är ett tåg. Skojade bara Emmi!
Visst är några killar/män korkade, men det har nog med osäkerhet att göra, det är nog mest synd om dom.
Lycka till med tentan imorron! Kram Lotta

Anonym sa...

Roligt! det funkade den här gången. Skrev en jättelång kommentar på ditt förra inlägg som bara försvann, jag är ju inte så snabb att skriva så jag tjurade ihop. Lotta