måndag, oktober 30, 2006

Att Hantera

Enormt trötthet. Ska studentlivet vara såhär? ;P Träffade basgruppen och pluggade 8-11.30. Sen lite lunch och genomgång av citronsyracykeln. Förstår inte hur jag ska förstå. Problembaserat lärande, hur positivt låter det?

Det är konstigt. Sedan jag tog studenten har jag trott att jag verkligen känner mig själv och att jag är sann mot mig själv. Men jag blir lika förvånad när jag upptäcker nått nytt, och det är ju kul iofs. Samtidigt lite jobbigt när jag tror att jag vet hur och varför jag reagerar på olika saker, och helt plötsligt får en käftsmäll. Jag antar att det är ett bra tecken. Jag kommer hela tiden i nya situationer och förhoppningsvis lär jag mig handera dom. Förr eller senare. Just nu tror jag att det centrala är att lära mig hantera mina "downs". OCH hitta självdisciplin och motivation till mina studuer. Jag har inte tid att ha andra saker i huvudet. På gymnasiet kunde man lägga ner alla skolprojekt och glida fram i en dimma av egodepp utan större problem. Nu finns inte den tiden, det är mer som står på spel. Jag känner att jag inte har tid med någon form av svacka alls.


Nä hörrni. Det här går inte längre. Jag ska sluta tänka. För idag.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

När man gick i gymnasiet så hade man inte så stora mål, bara att ta studenten. Nu har du iaf ett mål med dina studier och jag hoppas att det målet kan få dig att kämpa på. Du verkar lära dig mycket, och det avundas jag. Kram /Towa