fredag, november 03, 2006

Tjiho!

OJ! Jag har inte skrivit sedan i måndags! Helt otroligt dåligt. Veckan har nog varit fullproppad. Föreläsningar och uppgifter som ska göras. Fick liiite panik igår angående inlärningsplanen som ska skrivas och näringsrapporten. Anatami uppgiften är gjord iaf, men jag måste plugga mer så att allt sitter. Verkar det inte helt galet att man ska lära sig anatomin på 5 veckor?! Men det är intressant iallafall. Jag tänker på ett helt annat sätt och undrar alltid VARFÖR det är si och så.
Igår var jag ute och sprang i kylan. Har börjat tänka att om jag ska duscha så kan jag lika gärna svettas lite innan. Så det blev en springtur. Ni vet att när man springer i kyla och andas genom munnen så gör det ont i halsen..? Det beror på att luften inte hinner värmas upp lika mycket som den gör när man andas genom näsan.

Var på två riktigt bra föreläsningar igår, och en mindre bra. Nu känner jag att Citronsyracykeln är förstålig. Och att nervsystemet är sjukt häftigt! Visste ni att pupillern förstoras för en kort stund om vi ser på någon vi attaraheras av? Den personen märker tydligen det omedvetet och ser det som en invit. Coolt. Förr använde kvinnorna ögondroppar av nått för att vara mer attraktiva för männen.


Idag, gott folk, ska jag följa med Julia till en tatueringsstudio! Det ska bli kul att se henne plågas ;) Jag ska ta kort. Lägger kanske ut nått här om jag får.


Ikväll är det FEST! Jag och Julia ska ha förfest sen blir det HG. Ryds bästa (och enda) studentställe. Det är perfekt och kanske 300m härifrån.


Förresten så är det snö här nu. Bara nån cm. Men ändå!
/E

Inga kommentarer: