onsdag, oktober 11, 2006

Energi?

Pappa säger att mina inlägg varit tråkiga och deppiga nu på sista tiden. Jag har läst igenom lite och ser att han har rätt. Känner igen tonen. Inte bra. Så jag ska lätta upp med en sjukt rolig grej från tjuvlyssnat.se igen. Jag skrattade hysteriskt.

The Matrix: Barnversionen
Restaurang, Gamla stan, Stockholm
Mamma: Väntar ni här nu då medans mamma springer på toaletten, gör inget dumt! (Mamman går iväg mot toaletten.)
Pojke 5+ (ler lurigt o tittar på sin lillebror): VETU VA?! Du är inte du egentligen, och jag och Elvira heter inte som du tror och det är inte din mamma som gick på toan. Den här restaurangen finns inte egentligen, det är på låtsas, en låtsasvärld.
(Lillebror 3+ kollar oförstående och börjar darra med läppen.)
Storasyster 7+: Ja det är som han säger, du finns inte, det här är inte på riktigt och du är inte vår lillebror, du finns inte egentligen!
(Den lilla pojken börjar storgråta och mamman kommer småspringandes från toaletten.)Mamman: Vad har hänt älskling?
Storebror (kastar sig om sin lillebror och kramar honom): Han satte bara lite mat i halsen, men vi hjälpte honom, jag tror bara han är lite rädd...
Mamman: Ååh, vilken duktig och snäll storebror du är!


Höstdepression frågade Pappsen. Och jag förklarade att jag har så stark KASAM och bra coping-strategier.. så jag blir inte deprimerad :P Men dåligt kan alla må. Jag har nästan alltid varit bra på att ta hand om mig själv och komma tillbaka med ny styrka. Jag tänker på det här "det som inte dödar härdar". Jag tror på det. Till en viss gräns. Men om man går igenom för många, tärande och jobbiga situationer så tror jag att man tillslut kommer till en gräns då det som brukade härda börjar att bryta ner stället.

I övrigt ska jag nog träna ikväll. Anmäla mig till friskis&svettis. Det kommer att göra gott och ge lite energi och mening. Hoppas jag. Alltså sitter jag vid msn kl. 17 så förtjänar jag en enorm utskällning.
/E

Inga kommentarer: