onsdag, oktober 11, 2006

Jämställt=våldtäkt

"... ju mer jämställt ett land är, desto högre blir våldtäktsstatistiken. Och kanske inte bara för att kvinnorna blir mer benägna att anmäla när de är mer jämställda."

VA? Vad är detta? Så ju mer jämställda vi blir i Sverige desto mer blir kvinnor våldtagna? Jag trodde att motsatsen var det vi ville uppnå. Jag blir så arg, ledsen och besviken. Vad är det för jävla skitvärld vi lever i där man inte ens kan gå hem själv? Och varför ska vi anpassa oss efter dessa idioter till män (läs:pojkar. Jag lägger nämligen något positivt vid ordet Man)?

" – En hemskare tanke är att det kan handla om en backlash för feminismen. Att ju mer kvinnor kämpar för att få lika makt som män, desto mer vill män trycka ner dem och sätta dem på plats. Det är en teori som vi forskar kring, säger Christian Diesen, professor i processrätt, till aftonbladet.se."


Jag tror inte att alla män vill trycka tillbaka kvinnorna igen. Absolut inte. Det tror nog inte Christian Diesen heller, han är ju man. Men tydligen finns det tilltäckligt många rädda idioter som står för 1966 (+mörkertal år 2005. En ökning från -04) anmälda våldtäkter och våldtäktsförsök. Det är förjävligt. Något annat ord hittar jag inte.

/E

Inga kommentarer: