torsdag, oktober 19, 2006

Konsekvensen

Det var några dagar sedan jag skrev, konstigt nog. Beror nog mest på den misslyckade tentan som blev ett hårt slag. Jag tycker mig ha självinsikt och förstå när kritik är befogad, den här gången känner jag mig orättvist bedömd. Jag är trött. Trött på att ständigt vara på gränsen. Aldrig skitdålig, aldrig jättebra.. Bara sådär tråkigt halvbra på det mesta.

Imorgon har vi tackfest för våra faddrar. Kändistema, pastasallad och fulvin. Kan man bli mer student? Vi ska iaf klä ut oss till Afro-Dite och linda in oss i folie.

Skivstångspasset verkar ha tagit död på mina muskler. En plågsam träningsvärk i armarna hänger kvar, så jag skjuter nog på träning till på lördag.

Ibland är det bättre att njuta av stunden än att tänka på vad som händer sen. Jag är dålig på det. Att räkna ut konsekvenser är något jag alltid gjort, sedan jag märkt att alla goda handlingar inte alltid leder till goda konsekvenser. (konsekvensetik, eller sinnelagsetik HELkursen har satt sina spår...)

Snöoväder i Jämtland/Dalarna? Snöar det inte varje år? Varför är alla så chockade? Det är väl inte i södra England vi pratar om? Där all trafik stannar och folk blir som tokiga när det ligger nån centimeter snö på marken. I min värld är 13cm snö inte ett snöoväder.


En del människor glider fram på en räkmacka, jag gör det inte. Karaktärsdanande, säger pappa. Jobbigt, säger jag.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är intressant att läsa din blogg, du skriver alltid om saker som får en att tänka efter och det är nyttigt. Var glad att du inte glider fram på en räkmacka, det som inte dödar det härdar sägs det. Du kommer att bli en jättebra sjuksyster. Kram/Lotta (Towas Mamma)

Anonym sa...

Hej hej. Jag ville bara berätta att det har kommit 57 cm snö hemma hos mamma och pappa! Hoppas att du har det bra. Jätte kram / Johan