lördag, oktober 21, 2006

Afro-Dite i folie

Tackfesten till våra faddrar blev oväntat lyckad. Maten och vinet räckte. Musiken höll igång oss och Sing Star var helt klart en hit (nej, jag sjöng inte). Våra folieklänningar gjorde det liiite svårt att dansa, men vi var helt klart bra (ska försöka komma med en bild snart...). Nästan alla hade ansträngt sig och klätt ut sig. Synd att vi var så få ettor där. Kvällen slutade väl inte på topp för min del men.. Jag diskade undan det värsta och cyklade hem strax efter 12. Julias ständiga regel är att jag aldrig får komma hem från en fest innan 12. Har gått ganska bra hittills.
Ännu en dag under täcket med Katie Melua och lite Coldplay i öronen. Lite mat, lite dator och inte mycket mer. Lördag, fast med söndagskänsla. Inga planer för kvällen heller. Tänkte träna, men det var klent med pass på friskis. Springturer känns inte alls lika roligt nu när jag hittat ett mer energigivande substitut.

Rudolph säger att jag har otur, men att jag gräver ner mig för lätt. Han kanske har rätt. Jag låter fel saker sluka min tid. Det är givet att det går fel då. Det är väl bara så att jag är orkeslös och trött på motvind. Jag är medveten om att mina "ups and downs" är ganska påtagliga. Det är lite jobbigt att inte ha något mellanting. Men "det som inte dödar härdar" som Lotta kommenterade i förra inlägget.

På måndag börjar nästa kurs. Anatomin. Hoppas att min studiemotivation ligger på topp då. Lär bli många sköna timmar på biblioteket.
/E

Inga kommentarer: