onsdag, maj 03, 2006

Upp, upp och iväg!

Tränade skönt igår på Friskis&Svettis. Sedan lagade jag god pasta med Towa. Surrade lite och mös. Tidigade på dagen lärde jag mig hur skönt det är att säga sanningen och märka att jag faktiskt inte dör av det. Förr var jag starkt övertygad om att sanningen gjorde allting värre. Jag har blivit överbevisad. Tack för det! Jag bestämde mig för att inte ljuga om sådanna saker som hur jag mår, vad jag känner osv. Samtidigt kan man inte vara överdrivet negativ heller.. Fast det är ju ändå inte min stil så :)

Idag ringde jag HSBC banken i england och försökte förstå varför jag fått konstiga brev hem. Men jag måste tydligen skicka ett brev till dom istället. Om jag inte får MVG i engelska A+B så blir jag förbannad. Kan jag ringa england i bankärenden, leva i england och prata engelska utan problem så borde jag väl förtjäna ett mvg va? Prov är det absolut sämsta sätt att mäta kunskap på. Varför ska elever sitta i tre timmar med ett prov när det är bevisat att människan kan koncentrera sig i ca. 40 minuter? Det är fel, helt enkelt.

Blodcentralen ringde i morse och bad om mitt blod (ALLT?). Så imorgon åker jag dit. Dom behöver massor! GE BLOD!!

Ha en bra dag. Solen skiner.

Inga kommentarer: