söndag, maj 21, 2006

jobb och jobb. och choklad.

En absolut händelselös dag på jobbet. Börjar bli ordentligt less nu. Jag tror aldrig att jag varit så lättad över att arbetsdagen tog slut som idag. Det värsta är att jag kanske ska fortsätta på mitt vik. trots att det egentligen går ut den 13 maj.. Jag hade hoppats på lite semester innan jag börjar på den andra avdelningen 16 Juni. Åkte iaf hem med Alanis Morissette i öronen och utan knaster i högtalaren. Åt lite choklad! och läste. Tänkte i morse att jag skulle städa innan föräldrarna kommer hem från Hälsingland. Det går dåligt, men kanske får jag ett ryck efter maten. Syster lagar nu. Hon är snäll. Systra mi. Hade också en tanke på att cykla en mil på träningscykeln, den planen verkar också "gå i stöpet", som man säger. Jag är lathet. Eller möjligen omotivation.

Är stress och rastlöshet samma sak?

Läste ut boken idag "inte enklare än så" av Kajsa Ingemarsson. Riktigt bra!! Medryckande. Den handlar om att försöka hålla ett äktenskap vid liv. Det är nästan så verkligt att jag tror att det är jag som är otrogen och hämtar barnen på dagis. :)

Imorgon är jag Ledig. Har inga egentliga planer så vi får se vad som händer. Har en del att fixa. Sedan blir det jobb resten av veckan... Pust. Jag behöver andas annan luft.
/E

Inga kommentarer: