söndag, maj 21, 2006

Springtur...

... för att rensa tankarna.

Springturen nyss var så skön och uppiggande att det kräver ännu ett inlägg i bloggen på samma dag! Konditionen är betydligt bättre än väntat.. och att springa är oerhört mycket skönare än jag kom ihåg! Skulle inte orkat hälften utan musik i öronen iofs. Nedvarvning till Alanis Morissettes Uninvited fick mig att tänka på dagarna i Paihia. Dom dagarna är magiska för mig. Den låten kommer alltid att bringa tillbaka samma känsla. Hemresan närmade sig och det blev uppenbart hur fantastiskt allting är. Stranden och det billiga rödvinet den där kvällen. Månen. Bilturen till Waitomi Forest med Julia och Dave. Underbart god pizza och öl på restaurangen vid hamnen. Känslan av att aldrig vilja åka tillbaka hem. Den helt ologiska viljan om att kunna leva så okomplicerat för allt tid. Men ingenting varar för evigt och jag är så glad att vi var där just då! Människor!! Jag har säkert skrivit det förr, Men det är fantastiskt hur vissa människor lämnar dig oberörd och opåverkad, medan andra berör dig och sätter ett avtryck. Wow.


Det var allt
/E

Inga kommentarer: