tisdag, maj 23, 2006

Towapromenad och skor!


Helt ok dag. Träffade Towa för en promenad efter jobbet. Härligt! Men träningsverken i mina lår tar absolut död på mig. Vi åt pizza ute sen och surrade. Det är härligt att vara ärlig och inte tänka efter innan man pratar. Sedan blev det nån timma i hennes soffa. Hon är fin, Towa.


Vi har en sjuksköterske-elev på jobbet som går bredvid för att lära sig. Hon är trevlig och har många bra idéer. Vi pratade idag om att man i nuläget måste bränna ut sig eller få allvarliga arbetsskador innan det är acceptabelt att "ta hand om sig själv" och t.ex. jobba mindre. Är inte det konstigt? Jag skulle ju knappast gå till cheferna nu och säga att jag inte orkar jobba på ett tag. "Men du är ju ung och pigg!" visserligen, men inte jämt. Och inte om jag ska fortsätta trampa på så här.

MINA SKOR! Dom är underbara och jag ser fram emot premiären! Hur kan ett par skor göra mig så glad? Materiella ting...
/E

Inga kommentarer: