tisdag, maj 09, 2006

Brudar och Bilar....

.. Det är något som ofta kopplas samman i en del mäns värld. Men varför tillåter inte män att brudar kan något om bilar? Eller åtminstone vill kunna?

Idag efter jobbet åkte jag in till en av stans bilförsäljare av Mazda för att få tag på en grej till bilen. Jag gick in och ställde mig vid disken för Reservdelar. Och där stod jag. I alldeles för lång tid med massa göralösa gubbar springande omkring bakom kassan. Dom gav mig inte en blick och inte ett Du ska strax få hjälp. När jag var på gränsen till ett utbrott kom någon fram och pillade i nått block. Efter en stund sa han nått i stil med Hej. Jag bad om det jag skulle ha och han fyllde i en beställning. Jag passade också på att skryta med att jag fixat högtalarna i bilen och att det var därför som denna lilla metallbit saknades (den flög i väg och blev aldrig återfunnen). Han såg smått förvånad ut, över min redighet möjligen? och jag tackade för mig.
Jag undrar nu. Ska man behöva vara en karl med stora häftiga bilnycklar för att få hjälp på ett sånt ställe? För att få något annat än en absolut intetsägande blick? Det var tydligt att jag för de "männen" (läs:Gubbarna. Riktiga Män kan nämligen bete sig) att jag otänkbart kunde vara en kund. Händer detta när jag ska hämta ut prylen på fredag så svär jag på att dom ska få en syrlig kommentar.

Nåja. Nu har jag slösat dagens sista energi på ännu en ilska. Kanske en småsak i vissa ögon, Men detta intresserar och irriterar mig.

SKÖN promenad med towatok, trots skavsår. Härligt god sallad i kvällssolen!
Puss och godnatt.

Inga kommentarer: