tisdag, maj 16, 2006

Svamp eller Gås.

God Eftermiddag!

Trots omotivation imorse blev det en bra dag! Ett tecken på att man aldrig ska tappa hoppet. Aldrig gräva ner sig och alltid behålla förmågan att tänka positivt. Jag har blivit bra på sånt, men tappade bort tekniken.
Vi bakade med tanter och fick tiden att gå. Marielle försökte med våld tvinga i mig en snus, men jag var envis och stark. Det är sånt vi gör när ingenting annat finns att lägga tid på.

Jag finner att jag mår ganska bra idag. Kom hem efter 16 och tog med mig hunden ut på en rask promenad i skogen. Några blåsippor hittade vi och luften var skön. Skönt att rensa tankarna lite.
Hm. Det ses nog som konstigt att imponeras av killar som kan komma på idén att gå till hemtex självmant, eller sätta upp nya gardiner, utan tvång från flickvän eller mamma. Jag antar att min förvåning visar på mina inte speciellt höga tankar om män i allmänhet (Det är skönt att bli motbevisad!). Jag skäms över det och skyller delvis på de pojkar som gett Män ett dåligt rykte, men också på min abosluta oförmåga att vara en gås (som vattnet på en gås, ni vet. Jag är mer som en svamp. En svamp med ruggigt bra minne..). Jag är iaf lätt att imponera på, men det måste bli en ändring. Hur!!?

Nåja. Nu får det bli nån mil på träningscykeln!
/E

Inga kommentarer: