fredag, maj 05, 2006

Så ska det låta. Igen!

Fredag kväll. Jag har grillat med familjen och hjälpt farbror att sy. Sedan blev det mitt vanliga fredagsnöje Så Ska det låta! Blev ruggigt imponerad av Vanna Rosenbergs täta klang och otroliga utstrålning. Pianisten Putte behöver jag väl inte ens nämna? ;) Pernilla Wahlgren däremot med sin pipiga talröst och hystieriska kroppsspråk. Hualigen! Men visst, sjunga kan hon (dock inte att jämföra med Vanna).
Imorgon jobbar jag 7-21 med två timmars rast på eftermiddagen. Hoppas att det går bra. Och att magsjukan på jobbet inte får tag i mig. Jag vägrar! Det har varit full rulle med att titta till dom som är sjuka.. och se till att de friska inte blir sjuka. Aldrig har jag tvättat händerna så hysteriskt mycket.
Idag när solen sken saknade jag Nya Zeeland och en iskall öl (nya zeeländsk såklart! Tui om jag får välja!). Jag satt på trappan och njöt. Man får en konstig känsla när det våras. Jag behöver Bob Marleys greatest hits för övrigt. Han skulle passa fint till mitt rödvin i sommar! Sedan är det bara en balkong som saknas! Vänner har jag!

Inatt ska jag sova i nybäddade sängkläder. Det är som allra bäst när dom är lite hårda direkt från torksträcket ni vet!

Jag återkommer, som alltid.
godnatt.

Inga kommentarer: