fredag, maj 26, 2006

Pepp-talk

Det var länge sedan jag sov så gott som inatt. Och länge sedan jag vaknade utsövd. Det berodde nog delvis på de timmar jag sov innan middagen.
Jag ska snart göra mig i ordning och sjunga upp. Sedan åker jag och Syster till stan för att sjunga på 60-års kalas hela dagen. Jag känner mig inte jättepeppad, men hoppas att det blir kul. Vill hellre vara ledig och ladda inför jobb lör-sön.. men icke. Min sångröst är inte vad den brukade vara. Inte heller min motivation och glädje för sången. Det är tråkigt. Det är mycket som inte är vad det brukade. Mat t.ex. varför är det inte längre lika gott? Ska jag behöva leva på pasta i två veckor för att uppskatta god mat? Som på nya Zeeland när varje måltid som var något extra vi skrapat fram ur våra plånböcker smakade underbart!
På onsdag blir det personalfest på Multihallen! Vi har dragit ihop ett härligt gäng! Jag får se fram emot det och min ev. kommande ledighet.


Hälften av alla tjejer vill vika ut sig. Tragiskt! Läs det här Fan tjejer, ha lite värdighet!
Ha en bra dag.
/E

1 kommentar:

Unknown sa...

JAG tycker att du ska återuppta "sånglektionerandet". Då kommer glädjen åter.