onsdag, maj 24, 2006

Känslorna utanpå kroppen

Godkväll.

Smärtfritt på jobbet. Började dagen i mina nya skor och bra musik i öronen. Städade lite och så. Får enorm lust att dansa i skorna! Det är ett bra tecken! Började jobba klockan 13 och kvällen blev lika lugn som vanligt, men inte plågsam.

Jag beundrar människor som visar känslor i alla väder. En av våra chefer började nästan gråta idag för att hon hade haft en skitdag. Det är en styrka att erkänna det för sina anställda, tycker jag. Jag har haft en bra dag men det rann över för mig nu mot kvällen. Det är för mycket jobb och måsten. Ska sjunga på 60-års kalas på fredag. Att något sånt, som egentligen är roligt, suger musten ur mig är ett dåligt tecken. Jag har inte samma förmåga att se det positiva som förr. Tur att pappa är förstående och snäll. Han har dock rätt i att det inte är speciellt synd om oss. Men säger också att man inte alltid behöver sätta allt i så stort perspektiv. Vardagen kan vara jobbig ändå när man är trött. Då är det lätt att "sila mygg och svälja kameler" (ja, sila bland småsaker och ondgöra sig över sånt, men svälja saker som att en människa/minut dör i HIV). Han är klok, min pappa!

Towa, den sötnosen, har skrivit fina saker om mig i sin blogg! Jag tycker om henne och hennes ärlighet! Och hennes förmåga att vara positiv och se det fina i saker. Inte ens att hon tappar sin systers nya mobil i ölen får henne att svära! :)


Godnatt med er.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

vad skönt att vi kan ge varandra komplimanger och inte kasta slagord på varandra, jag tycker om oss - NEJ jag tycker att vi ÄGER!!!