söndag, december 10, 2006

Tillbaka Hem?

God Morgon.

Idag är det minusgrader och luften känns lite mer Vinter. Jag håller på att göra frukost till familjen och sedan blir det Jamtli Julmarknad en snabbis innan jag måste åka tillbaka till Linköping. Jag vet inte vad jag ska kalla Hem längre. Jag sa till killen som la nytt golv "Ta nyckeln, för jag åker hem idag." Han tittade frågande och jag förklarade "ja, alltså Hem till Östersund"..

I fredags fikade jag med Kerstin på dagen. Det var hundra år sedan vi såg!! På kvällen drack jag och Towa lite vin på news, var mysiga, och rätt smarta :). Träffade Johan en sväng och gick vidare till The Rock. Underbart att umgås med personer som tänker. Vi konstaterade att jag är omöjlig. Hur kommer det sig att inte en enda fråga har ett rakt svar!? Inte ens något så enkelt som Är du hungrig? Då kommer det automatiskt massa följd frågor från mig. T.ex. Hm..Vad är klockan? När åt jag senast? Är Du hungrig? Vad ska vi äta isf? VAR ska vi äta isf? Herregud! Hur svårt kan det vara! Jag skulle aldrig orka leva med mig som jag ältar och analyserar :P

Igår var jag till farbror Pierre och fick hjälp med datorn. Så nu är den lite mer som jag vill ha den. Vi åkte hit till Lungre, åt god mat med familjen och spelade hederliga gamla sällspapsspel spel. Min kära mamma säger att hon inte känner någon som är mer stressad än jag. Konstigt, för jag har alltid trott att jag är lugn och stresstålig. Jag håller med henne om att jag igår innan och under middagen var hysterisk. Obehagligt att inte kunna slappna av. Jag kände själv att jag var tungandad och känslig för ljud och annat.


Här kommer en Guide för att skriva kommentarer i min blogg. Jag vet att en del har haft lite problem :P
Du börjar med att klicka på comments nedanför det inlägg du vill kommentera. Då ploppar det upp ett litet fönster. Där kan du klicka i olika alternativ. Om du inte har en egen blogg så fyller du i alternativet anonymous. Sedan, när du skrivit kommentaren så måste du fylla i den kod som står längst ned i fönstret i den lilla rutan. Sedan är det bara att klicka på publish så ska det gå bra! :) Så, nu väntar jag mig många fina kommentarer framöver!

/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära vän, hur gör vi nu med nyår? vi måste fixa =) wihoo... nu har jag bloggat på riktiga blogg.se det du =) vad säger du om det? puss

Anonym sa...

fan det var jag ju, glömmer alltid - Towa