söndag, december 03, 2006

Första Advent

Hej.
Idag är det söndag. Det var det i fredags och lördags också.. Men det var skönt med en helg utan fest. Jag har börjat skriva på näringsrapporten som ska in den 13e. Jag är ute i god tid, kors i taket! Jag har fört in allt jag ätit under tre dagar i ett program som beräknar näringsintag. Intressant minst sagt. Jag låg bra till och fick i mig ganska exakt så många kalorier som jag borde. Dock lite för mycket järn (!? Galet. Måste varit blodpuddingen en dag), och aningens för mycket mättade fetter.

Imorgon vid halv två sitter jag på tåget mot Östersund. Det ska bli omåttligt skönt att komma hem. Träffa familjen, har inte sett dom sedan Augusti. Då ska jag få höra knastret under bildäcken när vi svänger ner vid brevlådorna, veta var varje grop och vattenpöl är och känna igen varje ljud när jag vaknar om natten. Jag kommer inte att sova i "mitt" rum, det har dom gjort om och Paula har flyttat in. Hon har nog väntat på det sedan vi var små :P.


Idag blir det lite småplugg, tvätt och packande tills imorgon. Så ska jag få med mig stickor och garn på vägen hit igen! :D
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad harligt att hora knastret under dacken igen!.. skont att vara hamma! precis dar jag vill ha dig!.. puss