torsdag, december 21, 2006

"jullov"

Det var några dagar sedan. Jag har väl inte haft någon skrivarlust. Studentlivet är fortfarande en chock. Det märks tydligt att alla är stressade och alltid är det någon som inte orkar trycket riktigt. Man drabbas lätt av panik. Det är mycket som spelar in.
Julia åkte till Östersund i morse vid 5. Jag har ägnat någon timma åt hemtentan, som vanligt har jag svårt att fokusera. Men jag gör det iaf och hoppas att jag förstått det hela rätt.

Imorgon tar jag tåget till Hälsingland. Hoppas att lite lugn kan infinna sig och att jag samtidigt kan få någonting gjort. Har skrivit att jag ska plugga minst 2h/dag alla dagar utom julafton. Det blir möjligen lite plugg och virkning på tåget. Jullov finns det ingenting som heter på universietet. Bara icke-schemalagt-tid. Det ska såklart bli skönt att träffa familj, släkt och småkusinerna en sväng. Sedan blir det Nyårsfirande med ett härligt gäng på Rödön.


Och jag är så trött på att tänka. Alltid steget längre, djupare, andra perspektiv. Referenser, inte bara tänka själv. Vända Vrida. Resonera. Pust Tur att Alanis Morissette skriver enormt bra texter att sjunga med i.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är verkligen värd en lugn och fin jul! Ta det lugnt nu och ta hand om dig själv. Kram /Towa