tisdag, december 26, 2006

No more Ctrl C. för mellanslag.

ja.. God Jul också.

Julhelgen i Hälsingland. Fullt hus, minst sagt. Småkusinerna har otroliga mängder energi. Dom är fina. Picknick på gården, mycket julmat (man borde skämmas, frosseri är nämligen en dödssynd) och julöl. Jag måste ifrågasätta våra svenska traditioner lite...Varför dricker vi så förbannat mycket? Vårt julfirande var iofs inte nått fylleslag, men ändå.
På juldagens morgon följde jag och Syster med Pappa och Farmor till Julottan. Det var ganska trevligt även om prästen pratade motont.. något som iofs var rätt roande, men jag fick hålla fnittret inne. En kille i Paulas klass hade sagt till henne att vi verkar vara rätt konstiga i vår familj. Hon ifrågasatte och han sa att vi "är nog rätt religiösa va?" och efter en stund sa han "Ni är som en vit prick i en svart pöl". Vilken filosof! :P Men för att svara på frågan. Nej vi är nog inte "rätt religiösa". Ordet religiös har för mig en negativ klang. Pappa jobbar ju i kyrkan så det vore ju dumt då om han inte tror. Jag tror på någonting större och tror inte på slumpen. Men köper inte bibeln med hull och hår (ni vet...så där naivt som vissa icketroende tror att alla "religiösa" gör).

Jag har försökt plugga lite i Hälsingland, men det har inte gått så bra. Hur kan jag i ett sådant stort hus inte hitta en lugn, lagom ergonomisk vrå? Några rader har jag iallafall skrivit. Nu är jag hemma i Lungre och ska skriva klart Hemtentan i Omvårdnad 1.

Något som är värt VÅGEN är: Mitt mellanslag på datorn fungerar! Det känns som en ny tid!! Pierre smsade "Folk sprang ut på gatorna och jublade. Inte sedan 1a världskriget har en sådan lättnad uppstått...." Det var ungefär så det kändes (eller ja, knappast). Det hela gick till så att jag slet bort själva knappen, pillade lite, satte tillbaka den.. VOILA!



Nyårsaftonen, med så stora planer går i stöpet. Som man säger. Festen är inställd och jag hoppas på en skön kväll med Towatok, Emil och gänget!

/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

nyår blir kanon vi har ju varandra, tack för att du finns! /Towa

Anonym sa...

Hej min vän!
Hoppas att du har haft en bra jul och att nästa termin kommer att gå lite lättare för dig. Det där med en vit prick i en svart pöl lät fint tycker jag, ni är en speciell familj var stolt över det du.
Kram Lotta