lördag, september 02, 2006

Lördagkväll.


Så här spenderade jag min lördagkväll. Inga böcker, inget plugg. Trots att jag borde, men det är svårt att veta vad jag ska läsa exakt. Ja, man kan undra varför jag låter min blogg följa med mig tom. i badet. Har inga bra svar på den frågan.. Antar att jag ville visa er min lyx :P. Det var något nytt att få krypa ner i ett bad som var fyllt med varmt vatten efter 21 år på "landet".

Tänkte skriva hur jag jävlats idag med min cykel. Däck, slangar och ventiler hit och dit till ingen nytta. Det är nu mer omöjligt att cykla än det var innan jag satte igång, eftersom däcket ligger under min säng. Jag hatar att ge upp utan att ha lyckats. Ni kan ana att jag var ruggigt arg. Ett tag kändes det lättast att stänga av och sova en stund. Slutsats: Var inte för envis med din redighet. Ibland är det smidigast att få hjälp (smärtsamt erkännande:)).


Idag förresten, var det Nolleolympiaden. Det är en tävlig mellan alla nollor. Den här dagen mellan oss på Hälsouniversitetet. Jag var en av de stolta i ölhävarlaget! Det kan man inte tro. Tävligen gick till så att man sprang fram till en back lättöl, öppnade en öl, hällde i sig den och sprang tillbaka. Detta tills alla fem lagmedlemmar (minst två tjejer) druckit varsinn. Vårt tappra lag klarade detta på 1,22 minuter. Vi Vann! Mycket beröm från våra lärare och nästan utan minuspoäng (som man får när ölen sprutar ur munnen eller när det är mer än en 5krona kvar av ölen när man är färdig). Ren teknik, mycket träning och skak på flaskan så funkar det kanon. Ska se om jag får tag på några bilder.


Rönnbären har blivit röda.
/E

1 kommentar:

Unknown sa...

"Ensam är stark" är en kass myt som min kära dotter borde slänga överbord illa kvickt.
Nå, jag förstår att det här med "bra Tjej reder sig själv" känns lite angeläget.
Tänk då på din klåpare till Far, som är STOLT över sina oräkneliga tillkortakommanden. De konstituerar mig som Människa. (Dvs vi är Per Definition, bristfälliga).

Hehe.

' love ya'

/Pappa