torsdag, september 07, 2006

Där höghusen slutade och skogarna tog vid



Det blåser massor, men man blir varm av att cykla. Igår var det KALAS=stor fest. Filip och Fredrik var konfrenserer (hur huun det nu stavas), soundtrack of our lives var där och ölen var.. dyr faktiskt för att vara mellanöl. Nåja, helt ok kväll. Fick lite gratisgrejor, som alla studenter älskar. Träffade några i Julias klass också. Härligt gäng.
Trött och tom idag -resultat av cider gissar jag, men det gick bra på skolan. Man funderar så mycket över hur man är när man träffar nya människor, hur ser dom på mig osv... (hade nån nojja där ett tag att jag skulle uppfattas som ointresserad, egocentrerad och nedlåtande. Jag är iofs rätt övertygad om att jag inte är så... Sjuksköterskeyrket vore då helt fel). Det tar på krafterna.
Plugget är lite svårt att komma igång med. Speciellt när man läser så luddig kurs som vi gör nu. Vi ska i basgrupper diskutera frågor som Vad är hälsa? Går hälsa att mäta? Hur lär man sig bäst? Vilka problem kan man stöta på i vården som muslim med slöja, både som patient och vårdare? Ja, ni fårstår... Frågor som inte har några raka svar. Men man lär sig ändå massor. Vi ska också kunna olika teoretikers syn på Hälsa, Etik och Lärande.


Ikväll är det fest igen på HG, men jag har prioriterat bort den. Jag gillar inte ärtsoppa, och tror att det är en ondsint kombination med punch när man ska vara aktiv dagen efter. Reseda spelas ur mina högtalare och jag ska smälta dagen innan det är dags att äta. Sedan plugg.
På bilden ser ni tillökningen i vår djurtemahörna.
Cykeln rullar igen!
/E

Inga kommentarer: