söndag, september 03, 2006

Hösten kom i dag!

Söndag kväll. Igen!? Hur gick det till? Nåja.

Idag har jag läst lite nyttigt. Handlat och höjt sadeln på Jullans cykel. Gick en kort höstpromenad och plockade in lite rönnkvistar. Dom står nu fint på vårt köksbord. Jag kokade ihop en härlig och billig höstgryta till middag. Höst höst höst! Jag älskar det! Sedan Mona Lisas Leende i soffan. Det är en fantastiskt film som inte kan ses för många gånger. Alla som jobbar i skolor borde se den. Alla som på något sätt inbillar sig att kvinnan och mannen är infödd i en särskild roll. När lärarinnan Miss Watson (Julia Roberts) stormar in på lektionen i konstihistoria och visar diabilder på reklam blir jag tårögd. Jag tänker inte gå in mer på det. Ni som har sett den förstår. Hoppas jag. Vi lever inte längre på 50talet, jag vet. Men hur långt har vi kommit?


Val snart. Jag har nästan bestämt mig. MP eller C. Man kan tycka att jag borde sätta mig in i saken mer. Men Nej.

Rött te. Godnatt.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Emilie! vilken underbar bild på dina vackra ben, ljuset & vinglaset, exakt så man ska spendera en lördagkväll under hösten :) men du, tänkte höra om jag kunde få din mailadress????? hoppas allt är bra med dej!
kolla gärna in min blogg på idahooo.blogg.se

puss & kram IDA