fredag, september 15, 2006

Gud som haver barnen kär, har du någon ull?

Läste lite i Mark Levengood och Uni Lindells bok. Ni vet, den med citat från barn. Skrattade för mig själv här hemma. Och även om det är roligt sagt så skrattar jag inte lika högt när jag läser nedanstående citat.

"Tjejkompisar är ömtåligare än killkompisar. Ibland måste man ropa får båda två om man är tjej, för hon ropar inte själv"
Rasmus 7år.

"Pojkar föds med större munnar än flickor. Inne i pojkar bor en massa gapande som måste få komma ut. Flickor har små saker inne i sig, och det räcker att de skrattar och springer lite så känns det likadant utanpå flickan som inuti henne"
Sofie 8år

Redan då har vi lärt oss hur flickor och pojkar beter sig olika. Jag tänker inte gå djupare in på det. Utan istället berätta att Idol får mig att vilja bevisa att jag kan sjunga. Och So You Think You Can Dance får mig att vilja lära mig Modern Dans. Ensam kväll i soffan.


Ska avsluta med två söta citat:
"En riktig kompis är snäll som en kossa och säger aldrig "bajskorv" till en med hårt röst"
Sofie 6år
"När Rasmus säger "fura" istället för "fyra" får man en känsla i bröstet. Kanske är det kärlek. Jag vet inet" Caroline 7år.

Godnatt snart.
/E

Inga kommentarer: