fredag, september 15, 2006

Helg

hej hej hallå!

Idag hade vi en rätt meningslösdag på skolan. Pratade om nästa kurs lite. Den börjar 23e oktober och känns.. lite långt bort. Har ju 6p kvar av den här kursen och den tentan att koncentrera mig på. Nåja.

Julia åkte hem till Östersund i går kväll och kommer hem på söndag sent. Ensam i lägenheten och la mig tidigt. Skönt att sova ut även om jag gjort missen att ställa klockan på halv 8 istället för halv 7. Hann precis! Fick veta att jag ska göra en fältstudie på valfri ort! Vilket betyder att jag kan åka hem den 4e decemper och stanna till den 11e. Perfekt! Ska ringa sjukhuset och kirurgen eller medicin på måndag och höra. Annars kanske barnavd. vore nått att se. Ska fundera lite. Känns kul iaf!

Håller just precis nu på att inviga riskokaren. Inser att jag kokat säkert 6 portioner... oj. Kan man frysa in ris? Annars får jag äta det hela nästa vecka ut :P Städat har jag gjort också. Skurat. Och jag måste verkligen ringa och fixa så att nån kommer och lägger nytt golv till mig. Det ser förjävligt ut.

Imorgon ska vi på fest med läkarna. Hoppas på en bra kväll. Förfest hos en av de ca10 killarna i klassen.
Hm. Vad mer... Jo, jag är liiite orolig för anatomikursen. Ska plugga in lite gymnasiebiologi och kemi så att jag är förberedd. Sen blir det att köpa kurslitteratur för hundratals kronor. På engelska! Och en ordbok för medicinska termer. Ojoj.


/E

Inga kommentarer: