tisdag, september 26, 2006

feministkärring

Hej

Helt ok dag. Kommunikationsövningar i basgruppen och en bakad potatis på stan med Cissi. Sedan ett varv på stan med Julia. Spanade in lite second hand butiker. Förvånansvärt bra grejor faktiskt. En glass och ingen annan onödig shopping.

Det jag blir ledsen över är inte enbart löneskillnaden för män och kvinnor med samma jobb och kompetens. Jag blir också ledsen över mallen som talar om för oss hur vi borde/inte borde vara. Ledsen över objektifieringen och sexismen. Och tror att det ni kan läsa om här inte är alldeles ovanligt. Kanske har jag dragit det hela för långt, kanske är jag alldeles ute och cyklar. Kanske inte.

Har precis ätit kyckling i kokosmjök och ris. Oh yes I kick ass med en kniv i ena handen och en slev i den andra (när jag ändå är inne på ämnet... så kickar jag ass med motoroljadunken i ena handen och fälgkorset i den andra också :P Tro inte att jag drar mig för sånt.)
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske världen coolaste emilie, -det är kul att läsa din blogg! kram, IDA

Unknown sa...

Definitivt världens coolaste Emilie.

:-)