tisdag, mars 01, 2011

Piffåfix

Igår total apati, idag piff-å-fix hela vägen in i kaklet. Har tvättat hushållets alla handdukar och sängkläder samt manglat de vi ska sova i inatt (!). Det hela tog sådär 5 timmar. Har även bytt till ljusa gardiner i vardagsrummet eftersom mars räknas som vårmånad. Råkade också olja in nästan alla de trämöbler vi har i vår ägo. Nu skiner all teak av mustighet så det står härliga till! Funderade på att ställa till med någon slags bakning, men får nog hålla mig i skinnet.

En annan sak som hör till ovanligheterna är att jag vid lunch blev paniksugen på ett riktigt hamburgermål. Jag var på vippen att beställa hemkörning från Max, tills jag såg att utkörningsavgiften är högre än priset för självaste maten. Så istället improviserade jag ihop en lammburgare, men var lite mulen för saknade strips och dressing!

Ännu är dagen inte slut, men jag känner att jag nog gjort mitt.
/E

1 kommentar:

Petra sa...

Vilken brutta! Fasen vilken brud, kör järnet i dag märker jag!!! Till och med MANGLAT! Imponerande. PUSS Å HEJ