lördag, mars 12, 2011

Lördagen då?

Lördagen bjöd på ännu mer rastlöshet och samtidig utmattning. Den maniska sömnaden har fortsatt och hängselbyxor har skapats. Till sist städade jag undan alla tyger och införde syförbud. C tog mig i handen och vi gick till bibblan där vi skulle läsa tidningar och fika. Tidningarna bjöd enbart på stressande rubriker (ja, ni vet Träna och få en lättare förlossning, Småbarnsmamma - så löser du vardagspusslet, Platt mage på 4 veckor osvosvosv). Så istället fann jag en skönlitterär bok, slog mig ner i en ägget-fåtölj och sov en stund innan det var dags för äppelkaka och te. Avslappning om något. I övrigt sprider jag nog inte alls det där lugnet som andra väntande mothers-to-be gör.

Nu ikväll har vi försökt oss på lördagsmys så som det såg ut för 15 år sedan; Melodifestivalen. Första gången vi ser det i år och inga kommentarer krävs. Mystiken är bortblåst och frånvaron av tilltugg gjorde inte det hela bättre. Omröstningsbiten zappar vi ifrån.

Syförbudet åligger mig åtminstone dagen ut och troligen också imorgon. Sedan kanske manin har ersatts av inspiration så jag kan klä om sittpuffen med glädje.
/E

Inga kommentarer: