söndag, mars 13, 2011

Babykläder


Alla barnkläder vi fått och de som jag hittills sytt förvaras i en liten kartong i min syhörna. Allt är ju ännu otvättat och jag har förstått att folk tvättar alla kläder - men bara till första barnet ;). Det har hänt att jag plockat upp plaggen ett och ett och utbrustit något slags uppspelt tjut. Hur liten kan en människa vara!? Och tänk att dessa kläder ska bäras av vårt barn snart (förutsatt att det jag sytt är ok).

Syförbudet har redan bytts ut mot inspiration så idag har jag sakta men säkert sytt ett litet plagg, men inte till vår egen bebis.

På bilden gårdagens verk - hängselbyxorna. Sytt av ett loppistyg i bomull.

Idag har också en kompis till C hjälpt oss att bära upp en säng på vinden. Den har varit för tung för mig och stått på högkant i vardagsrummet och sett tråkig ut allt för länge. Nu äntligen ska det hörnet göras om till någonting trevligt! Jag önskar mig en gungstol.
/E

1 kommentar:

Petra sa...

Åh vilka fina! Och vad duktig du är på att sy, verkar ju skitsvårt ju! Så fint allt. Tack för din support i går! Ha det så bra! Kramar / Petra Li