torsdag, mars 31, 2011

Big spender

Jag kan glädja er med att jag idag är lite mer sansad. Kanske beror det på graden av sysselsättning, eller så har jag bara accepterat.

Idag har jag spenderat två timmar i frisörstolen. Mitt hår är nu så blont som när jag var barn (min förra frisör tog sig friheten att kalla det råttfärgat, varför jag väljer att lägga slingorna på annan salong) och jag har vad jag gärna kallar en sval klassisk page. Känns flott. Unnade mig också en hårkur med hårbottenmassage och medan slingorna blektes drack jag kaffe, åt kakor och läste magasin. Lyx!

Det var inte slut på pengasprättandet efter att kortet dragits hos frisören, om ni trodde det. Lediga blivande mammor är löjligt köpkraftiga. Får jag försvara det med att konsumtion stärker ekonomin (inte min egen..)? Tveksamt. Nå. Det blev lite pryttlar till hemmet från Lagerhaus, en jeansskjorta och tyger.


Till min stora glädje har klockan passerat 3 vilket betyder att tiden inte står stilla, att C "snart" kommer hem, att v 38 snart är till enda och att vi snart är föräldrar.
/E

1 kommentar:

Emma sa...

Hahaha du ar underbar. I love you!! Och jag ar sa glad over att jag inte kommer missa nar lilla bebis kommer ut! Puss