fredag, mars 11, 2011

Hej å hå!

Ännu en fredag startades med simning och bubbelpool. Skönt! Sedan blev det full rulle varför jag ikväll är helt utmattad, illamående och öm i kroppen. Jag blir trött fysiskt men inte psykiskt, och då är det svårt att hålla igen och vila. Fullt ös liksom, och det blir sällan bra.

Var på informationsträff om kroppen efter förlossningen. Inte nog med att man ska hinna amma, sova och äta när bebis kommit ut, man också få in 40 knipövningar/dag, bål-träning och fokus på god hållning. På måndag föreläsning inför förlossningen, måndag gravid-yoga, tisdag barnmorskebesök. Pust, att vänta barn i sverige är ett heltidsjobb!

Ikväll har jag sytt ännu mer. Avslutade omlottkoftan med prickiga kantband, drog de sista sömmarna på en mössa och ett par tossor, sydde en sovpåse i flanell och påbörjade hängselbyxor med flodhästar på. Syprojekten stockas i mitt huvud, mest kanske för sysselsättningens skull. Jag vet ju att bebis kommer att ha kläder även om jag inte syr ett enda plagg...

Jag hoppas på bättre sömn än föregående natt, en lördag med mer ro i kroppen och bättre frukostaptit än idag.
/E

Inga kommentarer: