måndag, mars 07, 2011

Kon-Trast

Jag har känslan av att jag givit ett lätt stressat eller panikartat intryck här i bloggen. Därför ska jag kompensera detta med att berätta att jag i morse klockan åtta satt på en yogamatta i en avslappnad (?) ställning med spikrak rygg och djup andning. Sedan dess har jag suttit i en fotölj med en filt över benen, druckit smoothie, virkat en turkos kanin och lyssnat på sommar/vinterpratare på sveriges radio. Jag lyssnar på imponerande kvinnor som Lena Sundström och Nour El-Refai, låter mig roas och inspireras.

För att ytterligare understryka hur avslappnad och icke-manisk jag är idag kan jag berätta att jag vid minst två tillfällen lagt huvudet bakåt och vilat ögonen. Att jag inte ställt till med storkok, utan istället ätit en mickrad seg panerad fiskbit till lunch. Och potatis. Tänker att jag kanske borde äta mer grönt och mindre remouladsås, fast jag har bär i morgonyoghurten varje dag.

Så. Jag planerar att inom någon timma också äta en apelsin. Ungefär där ligger ribban för dagen. Ute är det mer höst än vår och vårjackan får idag hänga kvar på galjen.
/E

Inga kommentarer: