tisdag, mars 22, 2011

Små kläder

Här är det vår faktiskt! Termometern visar 12 grader och himlen är blå. På lekplatsen utanför är det swimingpool och nästan all snö är borta. Jag sitter vid symaskinen i gassande solsken och syr ett par somriga hängselshorts till bebis. Faktiskt syr jag saker åt mig själv också. En par kjolar t.ex. men det är ruskigt svårt eftersom jag inte vet vilken storlek min kropp erbjuder efter graviditeten.

Igår sorterade jag alla de babykläder vi fått i storleksordning och lade in i garderoben. Det är så overkligt fantastiskt att jag tappar alla ord!
Jag och min syster var väldigt rosa som barn, vilket syns i vår kommande bebis garderob. I stora drag låter jag mig inte begränsas färgmässigt med tanke på kön. Det är ju fånigt egentligen att en pojke inte skulle kunna ha rosa och blommigt! Klänningar och spets där emot har jag lagt i en särskilt låda som får sorteras in om det blir en flicka. Så PK är jag ännu inte.

Om en månad kanske vi är föräldrar.
/E

Inga kommentarer: