söndag, mars 06, 2011

Boa?

Denna söndag startade jag med att vakna i våra blommiga sängkläder och var lite glad. Det blir man av blommiga sängkläder och gröna lakan. Sedan var det bara att skutta i vårkappan och canvasskorna för att rulla ner till Scandic och äta hotellfrukost med Julia. Bästa starten! Fantastiskt att solen värmer! Har vi hopp om våren nu?

Så fort jag kom hem kokade jag te och tog C under armen. Vi gick till Vallaskogen och satte oss på en mossbeklädd sten med vår termos. Sånt blir man också glad av.

Sedan har jag ägnat eftermiddagen åt att sortera, ordna om, flytta omkring och läst inredningstidningar. Av någon anledning är jag manisk i tanken på att allt måste vara i ordning när barnet kommer. Stackars C får magsår och jag blir så trött att jag knappt orkar andas. Just nu består mina bekymmersrynkor bland annat i att vår TV-möbel både är ful och icke-barnsäker samt i att vårt hobbyrum knappast ger nån särskild inspiration.

Så. I brist på annat tittar jag på 3-miljonershus på hemnet och drömmer om större yta. Kanske till och med ett badrum med större golvyta än 1 kvm. Vi monterade ihop ett badkarsskötbord här om dagen. Känslan är klaustrofobisk.

/E

Inga kommentarer: