fredag, mars 25, 2011

Hobby


Igår tog sig manin ett annat uttryck; remake av hobbyhörnan. Hobbyhörnor kräver ett visst mått av organiserat kaos för att inte kreativiteten ska koka torrt tycker jag. Högar av tyger som gör att hyllan ser ut att välta (ingen fara på taket dock, jag har borrat som en gud), sockerlådor för förvaring av mer tyger, band och sömnadsbeskrivningar. I skrivbordslådorna pärlor och målargrejor, som jag nästan aldrig använder. Symaskinen får alltid stå framme, annars blir det lätt så att man inte orkar ta sig för nått.


Jag kunde sova gott efter detta, även om C oroar sig för att jag sliter ut mig. Så jag får tillägga att jag sov några timmar på dagen tack vare någon typ av migrän. Idag tvättar jag de kläder jag sytt och jag glatt meddela att sömmarna håller åtminstone för 40 grader.
/E

Inga kommentarer: