onsdag, maj 09, 2007

Känslorna utanpå kroppen

Igår sprang jag milen igen, på sämre tid än sist. Jag är nog i en liten svacka, eller iallafall i en period av ingen som helst förbättring. Det regnar och jag har en blåsa på trampdynan.

Mat med Calle. Han sa igår att när han dör kan man lika gärna slänga kroppen på soptippen, det är ändå bara ett skal. Då började jag gråta helt plötsligt. När jag skrattgråtit mig igenom det tog vi upp ämnet igen.. och jag började gråta. Konstig reaktion och jag vet inte varför.


Nu är kompletteringarna på hygienstudien klara. Nu är det bara patientberättelsen, näringsstudien och omvårdnadstentan kvar. Och blodomloppet! Sedan sommar"lov".

Praktik klockan 13, innan dess blir det gröt.
/E

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha ett så härligt studentliv med kärlek, mat och motion. Wow, varför låter det så underbart? Jag vill vara där med dig. Imorn drar jag på IKEA och bränner stora pengar! Puss Tows

Anonym sa...

hygienstudier.... hm, enbart teoretiskt eller har ni studerat det rent praktiskt? :) hoppas allt är bra med dig annars! kram

Unknown sa...

Men jag vet...

Emilie sa...

Vet vad, pappa?