tisdag, maj 01, 2007

Borås











Vi lämnade Linköping på förmiddagen och gjorde en paus vid Brahehus, som är ruiner av ett gamlat slott. Vi kom till Dalsjöfors utanför Borås där Calles föräldrar bor och fick god mat. Sedan blev det 11-års kalas hos Calles bror och brorsbarn. Bullar och kakor. Nässelsoppa till middag och en promenad i Dalsjöfors. På måndagen pluggade jag någon timma medan Calle var på arbetsintervju. Senare på dagen, efter lite fika åkte vi runt Torpasjön och tittade på gamla gårdar. Jag verkar ha fått ett litet intresse för gamla ting av min mor. Jag är imponerad av hemslöjd och trivdes enormt bra bland vitsippor och stenhus. Vi låg vid vattnet och mös en stund, fikade och jag köpte en kylskåpsmagnet (Mus, se bild :)).





Två riktigt bra dagar!
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära hjärtanes, du är så duktig i vardagen medans min är kaos. Älskar att vara tillbaka till din blogg. Tows