måndag, maj 21, 2007

I-landsarg

Jag är arg. Arg för att den bok jag behöver för tentaplugg är utlånad på alla bibliotek. Jag som såg fram emot ett par timmar i Stadsbibliotekets sköna fåtöljer som står mot de enorma fönsterna. Men där finns ingenting att hämta. Den bok jag behöver, och troligen bara behöver en gång, kostar +400 kronor på adlibris och det är det inte värt.
Jag är också arg för att jag är stressad över att snart åka hem till Östersund. Över att jag ska jobba på häradsgården och inte fått mitt schema ännu. Stressad över att krångla med allt som ska fixas här innan jag kan åka. Tiden går alldeles för fort! Jag vill nog åka bort nånstans. Gärna till ett varmt och bekymmerfritt land. Jag vill inte vara en otacksam jäkel, men vad har Östersund att ge i sommar? Jag saknar alla vänner och familj. Jag ser fram emot att träffa er, men jag tar hellre med mig er alla till en skönare tillvaro. Jag älskar Östersund, det är inte det. Känner att jag inte lär mig någonting, inte om mig själv. Jag lär om njurar, omvårdnadsteorier, hormoner och annat, men jag lär inte känna mig själv bättre.

Och snart kommer tentaresultaten. Då får jag se om jag behöver plugga i sommar ( =inte läsa skön och bra semesterlitteratur) och åka ner hit den 12/8 för att skriva omtenta.

Jag vill handla upp hela panduro!! Positivt med i sommar: Tjäna pengar=handla på panduro=tillfredställa min kreativa ådra.
Ok, en annan möjligen bra sak i sommar är att jag kan komma att få ta ut svängarna på jobbet. Nu har jag en tredjedels ssk-utbildning och lite färdighetsträningar på injektioner, kateterisering mm..

I-landproblem.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

tror bestämt att du glömde en VIKTIG höjdpunkt (?): urkult ! sommaren kommer bli bra, jag lovar. om inte annat kan du få komma till sollefteå och lära dig både ett och annat om dig själv och andra. moahaha. puss söt