måndag, mars 03, 2008

Quinoasallad

Idag var spisen trasig och en säkring gick varje gång jag vred på båda plattorna (jag har bara två). Då blev det quinoasallad.

Quionasallad 2-3 portioner
  • 2 dl Quinoa
  • Valfri salladsblad. Jag tog en blandförpackning.
  • Ägg
  • Rödlök
  • Chapinjoner
  • Tomat
  • Avocado
  • Rödlök
  • Honungsmelon

Självklart kan man ta vilka grönsaker och grejor man vill! Det du har i kylskåpet blir säkert bra.
Koka quinoan som på förpackningen. Skär alla grönsaker. Peppra och ät som den är eller med keso, dressing, fetaost.. vad som helst! Salt behövs inte då quinoan blir ganska salt eftersom den kokas med buljongtärning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjosan, ja va trist :( du får slopa firefox då ;P Snodde din soppa idag, du kankse såg? den vart dock lite salt. Ska gömma saltet nästa gång Anders ska laga mat ;)

Anonym sa...

nä.. det kanske inte är så "bara", men det är ju inte så kul att blogga om. jag vill också skriva om intressanta saker någon gång.

Anonym sa...

jag vet inte vad jag tycker är intressant, och det är så jag har kommit fram till att jag inte har några intressen.