torsdag, mars 13, 2008

PMA

Jag är på mycket bättre humör idag! Hade en bra dag på praktiken och känner mig redan ganska hemma och trygg. Stor skillnad från förra terminen då jag var rätt lost och inte hade nån fast handledare. Den handledare jag har nu är grymt bra! Det går bra att sticka och sätta nålar. Imorgon ska jag ge en intramuskulär injektion för första gången. Det blir spännande. Just nu känner jag inte att det praktiska är det svåra. Det är svårare att ställa icke-ledande-frågor, förhålla sig till anhöriga på ett professionellt sätt, ha svar på hundra frågor, se patientens alla behov och det medicinska. Och såsmåning om ha koll på vad som behöver tas upp på ronden osv. Tack och lov dröjer det innan jag kommer att ha ett arbedsledande ansvar för undersköterskorna. Dom kan mycket mer än jag. Skönt att kunna fråga alla. Det är skön mentalitet i arbetslaget.

Jag var riktigt trött när jag kom hem, men rydskogen väntade på mina fötter i 7,5 km, så det var bara att slänga sig i träningskläderna och knyta skorna. Trots motigheten blev det ett riktigt bra varv, precis vad jag behöver. Skönt att komma igång på allvar igen. Blodomloppet blir roligt och nu är jag peppad.

Yeah. Positive Mental Attitude.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra att du mår bra och känner dig så stark som vi andra tycker att du är!! Nu blir det mer vår för varje dag och snart är det dax för grillning och mys på en filt i Trdgårdsföreningen! Puss på dig och ha en bra helg med Carl Lejonhjärta