måndag, mars 24, 2008

Måndag fast söndag

Mamma noterade att jag lagt upp det gamla huset på bild i förra inlägget. Så den som haft ögonen med sig och undrat varför fönster är trasiga och igenspikade samt varför det inte finns nån riktig trapp kan trösta sig med att det står ett likadant hus men i bättre skick mitt emot det gamla, och att det är i det huset jag firat påsk.

Jag la mig oförskämt tidigt igår och gick upp strax före åtta idag. Skönt att vara utvilad den tiden. Jag trodde att jag skulle få se nyhetsmorgon, men dom har visst ledigt idag och alla kanaler har fyllts med barnprogram för morgonpigga barn så föräldrarna får sova. 

Har packat ihop mina grejor för hemfärd för imorgon drar vardagen igång. Jag tittade i min almanacka och konstaterade få lediga kvällar och dagar den närmsta tiden. Jag längtar till slutet av maj när alla tentor är gjorda och hoppas för mitt liv att jag klarar dom så jag slipper omtenta över sommaren. För i sommar vill jag ligga i Åbylundsparken på en filt med Calle och en god sallad, eller sitta i eftermiddagssolen utanför huset med en kall öl.

Många minusgrader, snö och solsken. Man borde gå ut.
/E

Inga kommentarer: